Tutustu Joulutarinan näyttelijälupauksiin (osa 3/4)

Olavi Angervo
Olavi Angervolla on iso rooli Joulutarinassa, kun hän esittää näytelmän toiseksi nuorinta Nikolasta. Olavi näytteli esityksen Nikolasta myös viime vuonna.

Miten päädyit mukaan Joulutarinaan?
Kävin viime vuonna koe-esiintymisessä veljen kanssa. Minä ja Niilo pääsimme molemmat mukaan.

Millaista teatterissa on ollut?
Teatterissa on ollut ihan kivaa. Olen näytellyt elokuvissa ja niissä tekeminen on erilaista. Teatterissa pitää tehdä suurieleisesti, pitää esittää enemmän. On ollut haastava totutella siihen taas.

Mitä harrastat?
Harrastan fudista ja olen mukana nuorisoteatteri Young Artissa. Olen soittanut viulua 7-8 vuotta. Tykkään laulaa ja soittaa.

Millä luokalla olet ja mikä on lempiaineesi?
Olen 8. luokalla. Lempiaineita ovat liikunta, musiikki ja kielet.

Mikä on toiveammattisi?
Haaveena on tulla näyttelijäksi.


Arttu Hyykoski
Arttu Hyykoski esittää Joulutarinassa nuorinta Eemeliä ja kylän lasta. Arttu oli näytelmässä mukana myös viime vuonna ja esitti silloin samoja rooleja.  

Miten päädyit mukaan Joulutarinaan?
Halusin päästä vähän näyttelemään ja menin Rovalan ryhmään ja sieltä Young Artiin. Siellä kerrottiin Joulutarinasta. Olin heti innoissani ja nyt olen täällä.  

Millaista teatterissa on ollut?
On niin mukava rooli hiipiä laskuvarjokankaassa ja katsoa lavan reunalta, miten muut näyttelevät.

Mitä harrastat?
Harrastan näyttelemistä.

Millä luokalla olet ja mikä on lempiaineesi?
Olen viidennellä luokalla. Lempiaineita ovat ympäristöoppi ja historia.

Mikä on toiveammattisi?
Minulla on kaksi vaihtoehtoa. Ehkä jään teatterille töihin tai sitten menen asennuspuolelle.


Liisa Ovaskainen
Liisa Ovaskainen näyttelee Joulutarinassa Helenaa, Lilla-Ullaa ja kylän lasta. Hän näytteli, lauloi ja tanssi myös vuoden 2016 esityksissä.

Miten päädyit mukaan Joulutarinaan?
Olin Young Artissa ja sinne tuli ilmoitus koe-esiintymisestä. Kävin kokeilemassa ja pääsin mukaan.

Millaista teatterissa on ollut?
On ollut kivaa. On hauska näytellä ja olen saanut uusia kavereita.

Mitä harrastat?
Harrastan teatteria. Viime vuonna harrastin myös tanssia. 

Mikä on toiveammattisi?
Minusta tulee isona näyttelijä.

Millä luokalla olet ja mikä on lempiaineesi?
Olen neljännellä luokalla. Lempiaine minulla on ruotsi.



Niilo Angervo
Niilo Angervo näyttelee Joulutarinassa toiseksi nuorinta Nikolasta. Rooli on Niilolle tuttu, koska hän oli Nikolaksena myös vuoden 2016 esityksissä.

Miten päädyit mukaan Joulutarinaan?
Kotona kuulin, että Joulutarina on tulossa. Päätimme mennä isoveljen kanssa koe-esiintymiseen ja pääsimme mukaan.

Millaista teatterissa on ollut?
On ollut tosi kiva päästä näyttelemään isolle lavalle yleisön eteen.

Mitä harrastat?
Harrastan futista ja sellonsoittoa.

Millä luokalla olet ja mikä on lempiaineesi?
Olen viidennellä luokalla. Lempiaine on liikunta.

Mikä on toiveammattisi?
Minusta tulee näyttelijä tai urheilija. Lajina on jalkapallo.


Samuel Heino

Samuel Heino on Joulutarinassa isossa tehtävässä. Hän näyttelee ensimmäisessä näytöksessä nuorinta Nikolasta ja toisessa näytöksessä kylän lasta.

Miten päädyit mukaan Joulutarinaan?
Äidin kaveri, Kaisa Mylläri on maskeeraajana teatterissa ja ilmoitti, että voi tulla koe-esiintymiseen. Testasin ja pääsin mukaan. Tänä syksynä päätin, etten tule uudestaan näyttelemään. Mutta sattumalta näin Niiloa, kun Niilo oli tulossa Joulutarinan harjoituksiin ja kun olin itse menossa musiikkiopistolle teoriatunnille. Tulin katumapäälle ilmoittauduin mukaan myös tälle vuodelle.

Millaista teatterissa on ollut?
On ollut kivaa. Teatterissa saa paljon kavereita ja on hauska näytellä.

Mitä harrastat?
Olen soittanut viulua melkein koko ikäni. Harrastan myös katutanssia ja teatteria.

Millä luokalla olet ja mikä on lempiaineesi?
Olen 4. luokalla. Lempiaineita ovat kuvataide ja liikunta.

Mikä on toiveammattisi?
Olisi kiva olla näyttelijä tai kirurgi. 

Olavi, Arttu ja Liisa sekä Niilo ja Samuel ovat mukana musiikkinäytelmä Joulutarinan esityksissä Lappia-talon lavalla 30. joulukuuta saakka. Klikkaa Rovaniemen Teatterin verkkosivulle nähdäksesi Joulutarinan kuvia ja esityskalenterin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tutustu Joulutarinan näyttelijälupauksiin (osa 2/4)

Tarpeistonvalmistaja ei hätkähdä vähästä